Τη διαμνημόνευση του «Αστέρος Τιμής και Αξίας» στον Μόνιμο Υπάλληλο της ιστορικής Ι Mεραρχίας Πεζικού κ. Χοϊλού Ανέστη επέδωσε χθες ο Αρχηγός ΓΕΣ Αντιστράτηγος Βασίλειος Τελλίδης κατά την επίσκεψή του που πραγματοποίησε στην έδρα της Μεραρχίας.

Ως προελέχθη στο πλαίσιο της επισκέψεώς του αυτής επέδωσε, εκ μέρους του Υπουργού Εθνικής Αμύνης Πάνου Καμμένου τη διαμνημόνευση του «Αστέρος Τιμής και Αξίας» στον Μόνιμο Υπάλληλο της Ι MΠ κ. Χοϊλού Ανέστη, «διότι ως οπλίτης στο 508 Μηχανοκίνητο Τάγμα Πεζικού (508 Μ/Κ ΤΠ), τον Ιανουάριο του 1996, στο πλαίσιο διατεταγμένης υπηρεσίας και εξαιτίας αυτής, κάτω από ιδιάζουσες περιστάσεις, ενεργώντας εθελοντικά και επ’ ωφελεία των ενόπλων δυνάμεων και του Ελληνικού Έθνους τραυματίστηκε με αποτέλεσμα να υποστεί σοβαρότατη και μόνιμη βλάβη στην υγεία του» σημειώνεται στο αιτιολογικό της παρασημοφορίας του Ηρωικού Στρατιώτη.

dsc_0057

Και συνεχίζει ως εξής: «Τη νύχτα της 31ης Ιανουαρίου 1996 (κρίση των Ιμίων), ο τότε Στρατιώτης Ανέστης Χοϊλούς υπηρετούσε ως στρατιώτης στο 508 Μ/Κ ΤΠ που εδρεύει στα Ρύζια του Έβρου. Στο πλαίσιο της ετοιμότητας και συναγερμού της Μονάδας του, ο Λόχος του διατάχθηκε να προωθηθεί στις θέσεις μάχης, όπως και έπραξε. Κατά τη διάρκεια της εκεί προετοιμασίας ο Διοικητής του Λόχου, αναζήτησε 4 εθελοντές, προκειμένου να οδηγήσουν και μεταφέρουν στις θέσεις μάχης και δεύτερη φάλαγγα 4 ΤΟΜΠ Μ113, από την έδρα της Μονάδας.

Ο Στρατιώτης Ανέστης Χοϊλούς χωρίς δεύτερη σκέψη και σκεπτόμενος την κρισιμότητα των στιγμών και με αίσθημα πατριωτισμού προσφέρθηκε εθελοντής. Κατόπιν τούτου, με 3 ακόμα στρατιώτες και με τον Επιλοχία του Λόχου, επέστρεψαν στο στρατόπεδο για να οδηγήσουν τα Μ113.

dsc_0078

Για την εκκίνηση του Μ113 που ήταν οδηγός, ακολουθήθηκε η διαδικασία της παροχής βοήθειας με τη χρήση καλωδίων ισχύος από το συσσωρευτή ενός άλλου οχήματος του ίδιου τύπου, το οποίο είχε σταθμεύσει με κατεύθυνση αντίθετη προς το δικό του. Αφού ολοκληρώθηκε η διαδικασία για την ρευματοληψία, στη διαδικασία απομάκρυνσης του άλλου Μ113, επέβλεπε την ορθή επαναφορά της αναβαθμίδας που υπάρχει στο πίσω μέρος του και η οποία επανερχόταν στην αρχική της θέση μηχανικά.

Από απροσεξία και λάθος χειρισμό του άλλου ερπυστριοφόρου, προφανώς λόγω και της έντασης της στιγμής εγκλωβίστηκε μεταξύ των οπισθίων τμημάτων των δυο οχημάτων με αποτέλεσμα να υποστεί πλήρη μονοπληγία αριστερού άνω άκρου, συνεπεία εφελκυσμού αριστερού βραχιονίου πλέγματος.»

Έτσι, μετά την πάροδο 19 ετών από τη νύχτα των Ιμίων, αποκαλύφθηκε ότι εκτός των γνωστών 3 ηρωικών πεσόντων του μοιραίου ελικοπτέρου «ΠΝ-21» στη θαλάσσια περιοχή των Ιμίων, υπήρχε και ένα ακόμα θύμα, ένας βαρύτατα τραυματισμένος ηρωικός εθελοντής στην εκτέλεση αποστοολής του στρατιώτης, τον οποίο με τόσο μεγάλη καθυστέρηση τίμησε η Πολιτεία. Ευτυχώς που τουλάχιστον το ΓΕΣ όλα αυτά τα χρόνια τον είχε εντάξει στο ανθρώπινο δυναμικό του Ελληνικού Στρατού, ως Μόνιμο Υπάλληλο αυτού, υπηρετώντας σε σχηματισμό του τόπου καταγωγής του.

Λ.Σ.Μ.

Πηγή:parapolitika.gr